dijous, 29 de desembre del 2011

Identitat i territori

Aquest treball ha sigut un dels treballs modulars, juntament amb el del bon comunicador.
Al començament ens vam centrar en pensar un lloc (territori) molt comú en la societat, un territori que el pisses molta gent al llarg del dia. Una vegada vam tenir el territori el vam analitzar.
Vam escollir el metro ja que pensem que és un territori on moltes persones pasen estones llagues, ja sigui 10 minuts o bé 4 hores diàries i a més a més identitat pel fet de que hi han moltes series de persones i cadascú amb una identitat pròpia.

Nosaltres ens hem volgut centrar principalment en l’educació que hi ha al metro. Hi ha 3 tipus:

  • L’ Educació no formal, tracta de les institucions educatives que donen lloc fora de l'àmbit extraescolar. És una educació intencional, metòdica que es dóna en una gran varietat d'espais i els seus caràcters són socioculturals i lúdics. Principalment aquest tipus d’educació la veuríem reflexada en les campanyes com “Corre, salta, juga” que és una campanya que està relacionada amb l’art, fomenta la cooperació i el coneixement del transport. Altre campanya seria la de “Qui la fa la paga”, és a dir, tot aquell que es cola serà sancionat amb multa. Aquesta campanya la situem més a prop de l’educació informal perquè el fet de colar-se també sabem que no s’ha de fer per la societat, pels Mitjans de comunicació etc.

  • L’educació informal, que és un Procés d’aprenentatge continu i espontani que es realitza fora del marc de l’educació formal i la no formal, com a fet social no determinat, de manera internacional. Per tant, és aquella informació que ens fa aprendre continuament, a qualsevol territori. L’exemple serà el fet de No robar ni colar-se al metro, en que sabem que no s’ha de fer per la societat, els músics que hi ha el metro que sabem que darrera d’això hi ha una realitat de necessitat, i per últim el respecte que hem de tenir per a que el metro pugui funcionar.

  • Per últim l’educació formal,  és l'ensenyament oficialment reconegut, normalment pel Govern d'un país, que s'imparteix a escoles o centres similars. L’exemple d’aquesta educació seria una visita al centre de control del metro, amb la companyia dels professors de l’escola, una visita guiada al metro, o un passeig per la història del transport públic a Barcelona, entre d’altres.

En conclusió hem pogut observar que el metro no només ens serveix per a transportar-nos, sinò que dins d’ell hi ha una educació necessaria.

En quant a l'exposició que vam fer sen's va quedar una mica curta, ja sigui perquè ho vam fer massa ràpid o que pels nervis ens saltèssim algunes coses... El prezi si que penso que ens va sortir bastant bé ja que vam fer una linea del metro on cada educació era una parada i finalment un video on es veu reflexada que l'educació dels nens parteix del que fan els grans, sobretot els pares.


Aquest va ser el nostre prezi: http://prezi.com/hzxfwxc-jsuj/el-metro-de-barcelona/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada