A la primera classe de COED (Comunicació oral, escrita i digital) hem realitzat una activitat relacionada amb el sentit que cada persona li dona a les paraules.
La nostra mestra Inma ens va dictar 7 paraules d'un mateix camp semàntic, i les vam haver d'ordenar de menys a més segons el significat que nosaltres li donem. Jo les vaig ordenar d'aquesta manera: impur, brut, infecte, ronyós, llardós, porc i merdós.
Una vegada tothom teniem ordenades les paraules vam posar la nostra resposta en comú.
Moltes paraules oscil·laven entre el 4-8, altres com "impur" va sortir molt baixa, entre el 0-5 en canvi si això ho haguem fet fa 60 anys aproximadament hagués sortit entre 9-10, per tant aquesta connotació ha canviat amb el pas del temps. Altres paraules com infecte ha estat molt repartir en l'escala, això és degut a que no la utilitzem gaire.
Amb aquest exercici ens adonem que cadascú li dona una connotació diferent, no li donem el mateix valor semàntic. Cap paraula té un valor definit.
![]() |
http://blocs.xtec.cat/iesdiari/files/2008/10/pluma1.jpg |
A continuació d'aquesta activitat vam parlar sobre el model de comunicació, per poder fer això vam començar a dir els millors comunicadors, van sortir els següents:
Una vegada vam dir els comunicadors doncs deiem per què eren bons, per tant van començar a fer una breu descripció en comú de cadascú dels comunicadors mitjançants dos o tres adjectius amb dos o tres adjectius
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada